Formularz kontaktowy

Wiadomość została wysłana, dziękujemy.

Wyślij wiadomość
*Pola wymagane
  • Rowery elektryczne firmy EcoBike

    2016-04-21

    Poznaj EcoBike - lidera rynku rowerów elektrycznych w Polsce. Zapraszamy do naszych salonów.

    Czytaj dalej
  • Nowość! Kierownice i mostki firmy FSA

    2016-04-01

    Full Speed Ahead (w skrócie FSA) to ceniony, amerykański producent komponentów rowerowych. Firma zajmuje się produkcją światowej klasy podzespołów do rowerów szosowych i górskich oraz zaopatruje w swoje części czołowych cyklistów. Długoletnia historia firmy oraz ciągłe inwestycje w rozwój i badania gwarantują produkt na najwyższym poziomie, nie tylko dla profesjonalistów.

    Czytaj dalej

Oferta

Serwis narty/snowboard

SERWIS NARCIARSKI - cennik

 

Prosimy o przynoszenie jednego buta narciarskiego w celu przeprowadzenia diagnostyki komputerowej państwa wiązań narciarskich.

 

NAZWA USŁUGICENA
EKSPRESS
SMAROWANIE NA GORĄCO + POLEROWANIE 20zł 35zł
OSTRZENIE + TUNING KRAWĘDZI 45zł 55 zł
MAŁY SERWIS
ostrzenie + tuning krawędzi
smarowanie na gorąco
65zł 90zł
PEŁNY SERWIS
regeneracja ślizgu
szlifowanie kamieniem (struktura liniowa)
ostrzenie + tuning krawędzi
smarowanie na gorąco, polerowanie
110 zł 150 zł
NAŁOŻENIE STRUKTURY SPORTOWEJ 60 zł 90 zł
PEŁNY SERWIS + STRUKTURA SPORTOWA 160 zł 190 zł
MONTAŻ WIĄZAŃ + KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA 50 zł 75 zł
MONTAŻ WIĄZAŃ Z PŁYTĄ + KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA 60 zł 90 zł
KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA WIĄZAŃ + REGULACJA 35 zł 50 zł
NAŁOŻENIE STRUKTURY SPORTOWEJ 60 zł 75zł

SMAROWANIE WIĄZAŃ

10 zł 20zł
DEMONTAŻ WIĄZAŃ 15 zł 30zł
MONTAŻ WIĄZAŃ 30 zł 40zł
MONTAŻ WIĄZAŃ Z PŁYTĄ 40 zł 50zł
WKLEJKA
wycinanie uszkodzonego kawałka ślizgu i wklejenie nowego
40 zł 60 zł

 

SERWIS SNOWBOARDOWY - cennik

 

Prosimy o zdejmowanie wiązań przed oddaniem do serwisu.

 

NAZWA USŁUGICENA
EKSPRESS
DEMONTAŻ WIĄZAŃ 10 zł 16 zł
SMAROWANIE NA GORĄCO + POLEROWANIE 20 zł 30 zł
OSTRZENIE KRAWĘDZI 50 zł 70 zł
MAŁY SERWIS
ostrzenie krawędzi
smarowanie na gorąco + polerowanie
70 zł 90 zł
PEŁNY SERWIS
regeneracja ślizgu
szlifowanie kamieniem/papierem
ostrzenie krawędzi
smarowanie na gorąco + polerowanie.
120 zł 160 zł
NAŁOŻENIE STRUKTURY SPORTOWEJ 70 zł 100 zł
PEŁNY SERWIS + STRUKTURA SPORTOWA 150 zł 180 zł
PUNKTOWE ZALEWANIE 10 zł 20zł
MONTAŻ WIĄZAŃ 40 zł 60 zł
WKLEJKA
wycinanie uszkodzonego kawałka ślizgu i wklejenie nowego
40 zł 60 zł

*przez cały sezon 20% rabatu na serwis nart i snowbordu przeznaczonych dla dzieci

( dotyczy nart do 120cm i snowbordu do 110cm)

   

 

SERWISOWANIE NART

 

"Dzisiaj nie ma złych nart - są tylko żle dobrane , żle przygotowane lub nieserwisowane, albo ten kto na nich jeździ musi podnieść swoje umiejętności".

 

Idealnym sposobem przygotowywania nart jest serwis manualny. Jednak praca narzędziami serwisowymi wymaga posiadanie podstawowo wyposażonego warsztatu z niezbędnym stołem i imadłami narciarskimi.
To tego potrzebne są prowadnice do pilników i raszpli o odpowiednich kątach 88, 87 czy 86 stopni do ostrzenia krawędzi bocznych i wyposażone w kat 0,5 stopnia do tuningu krawędzi od spodów .
Trzeba też mieć zestaw pilników i raszple do metalu a także cykline metalową do szlifowania zoli, gumkę do tępienia krawędzi i kofiksowe pałeczki naprawcze.

 

Do smarowania zoli potrzebne jest żelazko i zestaw smarów , oraz plastikowa cyklina do zdzierania smarów. No i oczywiście ostrzenia nart trzeba się nauczyć u specjalisty. W przeciwnym razie można łatwo zepsuć krawędzie .

Dlatego narciarzom amatorom polecałbym oddanie nart do specjalistycznego serwisu narciarskiego, wyposażonego w zaawansowane maszyny serwisowe, najlepiej polecanego przez dystrybutora , co zapewnia fachowo przeszkolony personel.

 

Serwis wyposażony w nowoczesne maszyny daje standard wykonania ostrzenia , który powoduje ,że narty na śniegu będą się zachowywały bez niespodzianek takich jak:

  • jazda jak po szynach ,bez możliwości wykonania skrętu(spowodowana pozostawieniem drutu na krawędziach od spodu
  • nie trzymanie nart na śniegu (spowodowana nie naostrzoną krawędzią i drutem powstałym na niej podczas jazdy lub jak w przypadku nart mocno talkowanych nienaostrzeniem nart na całej długości)
  • zbyt agresywne narty w skręcie (będące następstwem nie wykonania tuningu krawędzi nart od spodu)
  • "wolne" narty w jeżdzie (co może być spowodowane niefachowym szlifowaniem spodów nart i pozostawieniem "włosków " na zoli , lub złym , zbyt płytkim smarowaniem nart , lub nieusunięciem nadmiaru smaru z zoli)

 

Nowoczesny serwis narciarski wymaga dzisiaj ze względu na zaawansowaną technologie i konstrukcje nart i snowboardów użycia specjalistycznych maszyn serwisowych.
Omawiając zastosowanie maszyn serwisowych do preparowania nart opieram się o doświadczenia MONTANY , która od 1972 roku a więc od czasu rozwoju pierwszych maszyn serwisowych - wyznacza światowe technologie dla serwisów narciarskich i komponentów systemowych do wypożyczalni narciarskich.

 

Mottem MONTANY jest osiągnięcie wspólnie ze swoimi klientami idealnego systemu do przygotowywania i wypożyczania nart przy zachowaniu bezpieczeństwa i automatyzacji pracy - zapewniając jednocześnie narciarzom idealny komfort w prowadzeniu nart.

 

SERWIS NARCIARSKI

 

 

Narty są przygotowywane z najwyższą precyzją w sześciu podstawowych etapach:

 

Regeneracja spodów - ślizgów

 

Uszkodzone ślizgi narciarskie wymagają regeneracji.
Przy użyciu maszyn manualnych lub automatycznych uzupełnia się ubytki w uszkodzonych powierzchniach spodów używając P-Texowych komponentów - czarnych lub przezroczystych.

 

Szlifowanie spodów nart - szlifowanie kamieniem

 

Spody nart finalnie szlifowane są kamieniem. Tylko w ten sposób można uzyskać powierzchnię spodów wolną od "włosów" - ubocznego efektu obróbki np. papierem ściernym.

Szlifowanie kamieniem pozwala na tworzenie na spodach nart specjalnych struktur - od prostych linearnych do specjalnych , kompleksowych, sterowanych komputerem - struktur Vario - dla przygotowywania nart sportowych w Pucharze Świata. Struktury pełnią nieco podobna funkcję dla ślizgów nart jak rodzaj bieżnika w oponach samochodowych.

 

 

Szlifowanie - ostrzenie krawędzi bocznych

 

Montana stosuje do ostrzenia krawędzi bocznych-podobnie jak w ostrzeniu manualnym nart sportowych- wyjątkowego system szlifowania specjalnie opracowanym papierem ceramicznym , prowadzonym elastycznie po powierzchni krawędzi nart przy użyciu specjalnych poślizgowych płytek ceramicznych, z odpowiednim kątem na całej długości krawędzi (88,87 lub 86 stopni).

 

Rezultaty:

 

  • dokładny kąt ostrzenia od dziobów aż do końców nart;
  • wyśmienita jakość powierzchni;
  • krawędź jest gładka, bez nacięć;
  • jak lustro;
  • krawędź długo pozostaje ostra-idealna obróbka-niskie zużycie krawędzi podczas ostrzenia Producenci maszyn serwisowych konkurując ze sobą stosują różne systemy i materiały do ostrzenia krawędzi.

 

Ostatecznie najważniejszy jest efekt ostrzenia a nie metoda. Krawędzie powinny być ostre, idealnie gładkie bez nacięć i równe na całej powierzchni - podobnie jak podczas ręcznego ostrzenia nart sportowych.

 


TUNING krawędzi nart od spodu

 

Po fazie szlifowania bocznych krawędzi nart , niezbędne jest precyzyjne , gładkie szlifowanie krawędzi od spodu w celu:

 

  • usunięcia "drutu" powstającego podczas szlifowania boków;
  • lekkiego "podwieszenia" krawędzi od spodu w celu podniesienia komfortu jazdy w skręcie na krawędzi nart;
  • niezwykle ważne przy nartach o krótkim promieniu skrętu. System MONTANA High Tech Tuning (HTT) oparty na specjalnych kamieniach szlifierskich, gradowanych pod odpowiednim kątem diamentem szlifierskim, pozwala na perfekcyjny tuning krawędzi , zachowując odpowiedni kąt na całej długości nart - około 0,7 st. na dziobach i tyłach nart w celu komfortowego wejścia i wyjscia ze skretu po (0,5 st.) pod butem, gdzie narty odpowiedzialne sa za trzymanie w skrecie , zapewniając trwałość ostrzenia i oszczędność materiału krawędzi.

 

Krawędzie po tuningu systemem HTT błyszczą jak lustro.

 

 

Smarowanie i polerowanie

 

Zola czyli spody nart mają higroskopijną strukturę. Smarowana - chętnie i obficie wchłania smary nawet podczas wielokrotnego cyklu.

 

Po cyklinowaniu i polerowaniu jest błyszcząca , gładka i śliska. Widać to kiedy - na nieposmarowaną i wysuszoną zole , wtedy , jasną i pełną "włosków" wylejemy kilka kropel wody - rozlewają się po powierzchni i niechętnie spływają w dół.
Inaczej jest kiedy zola jest szlifowana kamieniem , pokryta strukturą, posmarowana i wypolerowana. Krople wylanej wody nie łączą się ze sobą i błyskawicznie spływają po spodach nart jak krople rtęci.

 

Sposoby smarowania nart to : tradycyjne żelazko narciarskie, smarowalnica roztopionym woskiem na gorąco, smarowalnica gorącą szczotką z polerowaniem szczotką polerską czy ultranowoczesne smarowanie nart automatem na podczerwień WAX Future MONTANA - bezstykowo - stosowane coraz częściej w sporcie wyczynowym a nagminnie w Pucharze Swiata.

 

Niektóre Roboty serwisowe MONTANA w końcowej fazie procesu serwisowania nart smarują i polerują narty, wypuszczając gotowy do jazdy produkt. 6.Diagnostyka wiązań narciarskich Wiązania narciarskie a właściwie ich sprężyny z czasem tracą swoje pierwotne właściwości co oznacza , że ustawienie siły wypięcia wiązań wg norm DIN nie odpowiada podziałce na skali wiązań.

 

Oznacza to ,że wiązania się zużyły .Do diagnostyki pracy wiązań służy urządzenie Jetbond MONTANA. Po przeprowadzeniu testu otrzymuje się specjalny certyfikat na okres jednego roku-naklejany na narty. Przy pomocy urządzenia Jet Bond można również ustalić prawidłową wartość ustawienia skali wiązań dla konkretnego uzytkownika i uzyskać potwierdzenie dokonania regulacji.

 

W krajach alpejskich jest to badanie standardowe , przeprowadzane w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa użytkowników sprzętu narciarskiego, podobnie jak przegląd samochodu TUV.

 

MONTANA zawarła swoje wieloletnie doświadczenia jako lider w produkcji robotów-automatycznych maszyn dla serwisów narciarskich , których na całym świecie pracuje ponad 700 sztuk Te najwyższej klasy urządzenia ze szwajcarską precyzją szlifują narty tysięcy narciarzy na całym świecie, Najwydajniejszy robot MONTANA SPIRIT 100 jest w stanie przygotować w ciągu godziny do 100 par nart gotowych do jazdy.

 

Młodszy Saphir przygotowuje do 40 par nart lub desek snowboardowych na godzinę przy czterokrotnej fazie ostrzenia, umiejąc doszlifować spody desek tam gdzie inni są bezradni. Serwismani przygotowujący narty dla zawodników z Pucharu Świata korzystają z robotów MONTANA przygotowując specjalne struktury "for winners".


Firma MONTANA istnieje na rynku narciarskim od 1939 roku. W tym czasie wyrosła na wiodącego na świecie producenta min .narzędzi do obróbki nart , fok do nart turystycznych i maszyn do serwisów narciarskich.
W 1976 roku powstaje pierwsza maszyna na kamień szlifierski dla serwisów. W 1980 powstaje legendarny i do dzisiaj unowocześniany system do szlifowania krawędzi i spodów nart a także do finalnego tuningu - CRYSTAL GLIDE FINISCH.
Póżniej powstają kolejne wynalazki : pierwsza maszyna do tuningu krawędzi/z podciętym kątem/, pierwszy szlifierski robot, robot do szlifowania struktury na nartach. Już w 1996 roku MONTANA przygotowała maszynę do ostrzenia nart carvingowych.
W 2005 roku podczas ISPO w Monachium Montana przedstawiła maszyny SNOW Challenge i SPIRIT 100 , mogących dokonać 100 serwisów narciarskich na godzinę, co jest dotychczas światowym rekordem.

 

DLACZEGO MONTANA?

 


 

 

1. Idealne dopasowanie produktu do wymagań klienta

  • Montana oferuje maszyny dla małych i wielkich serwisów /od 100-100000 serwisów rocznie
  • tanie materiały zapasowe
  • używane maszyny trzymają wysokie ceny

 

2. Optymalny serwis

  • szybka dost .części zamiennych
  • serwis dzień i noc/także w Polsce/

 

3. Zaawansowana technika

  • najlepsze struktury na zoli
  • optymalne i oszczędne szlifowanie krawędzi
  • nie ma konieczności używania szablonów
  • fachowo i bezbłędnie przygotowane narty

 

4. Zadowolenie użytkowników-narciarzy

  • zadowolenie z prowadzenia nart
  • pełny efekt carvingu
  • wzrastające bezpieczeństwo jazdy
  • optymalna skrętność nart

 

Legendarny CRYSTAL GLIDE FINISCH

 

 

System szlifowania kamieniem

Dzięki systemowi CRYSTAL można tworzyć na zoli nart różne struktury-od prostej/linearnej/, po kompleksowe Vario dla sportowców uprawiających różne odmiany narciarstwa.

 

Dzięki zaawansowanemu systemowi ostrzenia krawędzi bocznych

Montana przygotowuje je pod zdefiniowanym - idealnym kątem. Daje to:

  • ten sam kąt na całej długości nart;
  • małą utratę ostrzonego materiału.

 

System tuningu HTT

Krawędz od strony zoli jest naostrzona pod odpowiednim kątem i idealnie wypolerowana co daje w efekcie:

  • idealnie równy kąt na całej długości nart a co zatem idzie zwiększa się komfort ich prowadzenia
  • wydłużenie czasu pojęcia ostre narty

Nasze sklepy